AEG L16850

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L16850 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sander_schie 07-04-2009
Geschreven voor: AEG L16850

Ik ben sinds een maand in het bezit van de AEG 16850 turbo was/droog combinatie. Hij bevalt ons erg goed. Duidelijke programma's, goed was resultaat, door 1600 toeren al lekker droog en de wasdroger levert perfect (kast-) droge was. Verder is ie heel erg stil, dus ideaal voor nachtelijke wasjes ;-).
Door de grote (7kg) trommel kan er zeer veel gewassen worden.
Al met al zijn we razend enthousiast over deze machine en hebben we geen negative ervaringen of opmerkingen.

Marie-Claire 07-01-2009
Geschreven voor: AEG L16850

Ben buitengewoon teleurgesteld in deze dure aanschaf; al binnen een jaar staat deze machine (ondanks minimaal gebruik, ben maar alleen) al bijna een maand stil. Besturingsmodule defect, niet te leveren binnen korte tijd, evt. vervanging door AEG ook niet mogelijk, 'machine is niet voorradig' en er is geen soortgelijke (lees luxe..) apparaat wat evt. zou kunnen voldoen. Moet nu (nog langer) wachten op (afhankelijk van wat het eerst binnen is..) reparatie óf omruiling. Ondertussen mag ik 30 km enkele reis met mijn was naar de wasserette op kosten van AEG.. 3 maal raden wat ik op mijn eerstvolgende vrije dag ga doen..
Doe ik snel nog eens, zoveel geld uitgeven voor iets dat nog geen jaar vlekkeloos werkt.

Gerard_8069 09-11-2008

Prima machine!
Een wasbeurt duurt ongeveer 2 uurtjes, was resultaat is goed. De 1600 toeren zorgen voor een redelijk droge was, dus als je het ophangt om te drogen duurt dat niet lang.

Met de droger ben ik nog een beetje aan het worstelen. Hij verbruikt water tijdens het drogen (condensdroger), maar ik vraag me af hoeveel en dat kan ik nergens vinden. Ook duurt het drogen langer dan bij mijn oude 'normale' droger die ik vanwege een verhuizing en ruimtegebrek helaas moest wegdoen.

Maar goed, voor een twee-in-een een prima apparaat, behoorlijk stil! Alleen het 1600 toeren-centrifugeren hoor je en dan moet'ie inderdaad goed vast staan.

peterofzo 22-09-2008
Geschreven voor: AEG L16850

goed product (wassen en drogen). mooi design. niet te luid.

W. Zirkzee 31-08-2008
Geschreven voor: AEG L16850

Heb deze was-/droog combi nu enkele weken in bezit en ben er zeer tevreden over. Dit is m'n tweede wasmachine en ook m'n tweede AEG, over dit merk sowieso niets dan goeds. M'n vorige machine hebben we na 10 jaar trouwe dienst vervangen voor deze i.v.m. een vochtprobleem (de was droogt niet goed op in de badkamer), een droger was daarom wel een must en hebben hierom onze oude -nog goed werkende- wasmachine weg moeten doen.
Wassen gaat perfect, drogen idem dito, mits je je idd aan de max. van 3,5 kilo houdt (liever nog iets minder, zodat echt alles goed droog is). Ondanks dat de machine er ietwat 'ingewikkeld' uitziet, wijst alles zich eigenlijk vanzelf, ik heb maar enkele keren vluchtig de handleiding ingezien. Voor een ieder die een kwalitatief goede was-/droog combi zoekt, is deze AEG een aanwinst.
Een pluizenfilter zit er overigens niet in, dit wordt autom. afgevoerd, je moet alleen wel na elke was/droog beurt de rubberen rand goed schoonmaken, hiertussen hopen zich wel wat pluizen op.

moiesja 08-07-2008
Geschreven voor: AEG L16850

Deze wasautomaat/droger gekocht voor zijn fluisterstille aanwezigheid.
En ik moet zeggen ga af en toe kijken, of de machine nog draait.
Centrifugeren geeft een zacht piepend geluid, machine licht je bij in het donker, zit een lampje in de trommel.
Zeer duidelijke display, kan precies zien hoe lang de was gaat duren, of het kast en strijkdroog wordt.
En ja, hij wast en droogt ook nog goed.